onsdag 12 augusti 2009

Post Ego

Var missnöjd med mitt skojande igår. VM i rivna skämt. Det lilla nya jag skulle testa försvann ut i svammel. Det gällde framförallt i inledningarna av dom två akterna. Sen har jag varit konferencier tillräckligt mycket för att veta "nu behövs ett skämt", men kände mig rätt rostig i den rollen också. Jag höll ångan uppe på en hyfsad comedykväll iallafall.

Såg min fru en sekund innan jag gick upp på scenen. Det är fyra år sen hon såg mig köra stand-up. Blev lite lätt nervös av det. Ni vet skoja inför 100 dönickar: inga problem. Skoja inför sin fru: jobbigt.

Annars var Ahmed Behran kung igår.

Mer här.

Kul också att träffa alla komiker som var i publiken. Och det var många! Extra pluspoäng till Özz som var den enda som "vågade" komma fram och presentera sig för min fru.

Inga kommentarer: