onsdag 26 augusti 2009

Post standupgalan

Lyckades på något sätt ta mig till rubricerad gala (och tack vare min nokia e75 lyckas jag nu på något sett att blogga om det). Jag är mycket glad att jag tog mig dit. Galan var faktiskt fantastisk. Rätt pristagare med utmärkta tacktal, framförallt Jonatan Unges, men allra bäst var konferencierskapet från Marcus och Fritte. Dom framförde en musikal som hette "En komikers framväxt". Mycket rolig. Höjdpunkten var när dom unga, coola komikerna på Big Ben möte gamlingarna som spelades av Zeid Andersson och Johan Glans. Dom hackade på varandra som förutsägbara på ett träffande sätt. "Ni skämtar om manligt/kvinnligt och tekniska prylar" vs. "Ni skämtar om dvärgar och mongo" (typ).

Kristoffer Jonzon stod för musiken till musikalen och han spelade även på efterfesten. Det ville jag inte missa.

Efter Krisses spelning tänkte jag att jag skulle hinna hälsa på dom flesta innan jag gick och det lyckades nog fast klockan blev lite mycket i förhållande till när jag behöver gå upp på morgonen nuförtiden (obs! läsare som även är småbarnsföräldrar: jag stiger upp innan barnen vaknar för att dra till jobbet).

Sista utpost innan jag drog var Klas Åkerblom som sa, bland mycket annat, att jag ska tänka på min hälsa. Och vem är jag att säga emot denna magnifika herre.

Vill tacka alla jag träffade för en mycket trevlig kväll, STOCK-gänget för att ni pallar ratta det här åbäket till gala och Bill Withers för att han höll mig vaken i bilen hem.

Inga kommentarer: