måndag 25 januari 2010

Guldbaggen 2010

Ikväll har jag ingenting med Guldbaggen att göra (SVT1 kl. 20.00). Jag håller tummarna för Johan, men resten skiter jag i. Jag har inte sett en enda av filmerna. Men jag förstår att det är konstigt att "Man tänker sitt" inte är nominerad. Läste i DN idag att varken mainstreamproducenter eller avantgardet blir nöjda av Guldbaggejuryns nomineringar och utdelade priser. Men så är det väl nästan med alla galor? Eller?

Och kommer George Clooney till Guldbaggen så ska han få stryk. Jag drar till Östersund imorgon och spöar honom. Eller ja, jag måste ju till Jarowskij förstås, men rent mentalt får han en kok stryk.

Efter galan är det bara att zappa över till Kanal 5 kl. 21:55 och Jason Rouses nakenchock. Första akten med Appelquist blir nog kanske roligare. Lite beroende på hur mycket man gillar en naken, tatuerad kanadensare.

En gjuten TV-kväll för film-, tv- och humornördar.

Inga kommentarer: