lördag 20 oktober 2007

Comedy Street +++++

Javisst får Comedy Street, klubben av och med Christhoper Linnell och hans sidekick Petra Mede, högsta betyg. Dom skapar en otrolig stämning när dom inleder och under tiden showen pågår. Det blir liksom också lite hemtrevligt när man hör dom skratta i sina headset.

Linn Edlund har en unik scenkaraktär, även om hon glömmer bort sig är man fastklistrad. Och vilket text. Skitbra. Hon når inte alla än, men snart. Väldigt snart.

Johan Ståhl upp efter henne. Såg honom på Ove med Skägget kanske tredje gången han körde. Då var det inte mycket skratt. Raka motsatsen igår. En astajt tia.

Impro de Luxe gick på sen. Improvsationteater funkar skitbra när dom som gör det är bra. Det var Impro de Luxe. Jag blev mest nostalgisk och tänkte på när Komikkollektivet Korv battlade mot Morgan Alling & co på Dansstationen på 90-talet.

Jag var mycket bra igår. Mest nöjd över min inställning. Jag ska ha kul. Det är min enda nyckel, som jag måste ha med mig upp på scen. Extra kul att hälften av materialet var nytt .

Mange avslutade med ett dagsaktuellt och halvimproviserat 20-minuters set. Tajt och riktigt bra. Ska definitivt gå och kolla in Inget är heligt på Intiman.

Sen eftersnack i baren i timmar. Riktigt trevligt med riktigt trevliga människor. Tack Mange, Christopher, Linn, Petra, Rosie, Ami, Linda, Helena, Tim och ni andra.


Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: