söndag 21 oktober 2007

Låt det bli en läxa

Ikväll 20.30 kan ni bevittna ett tronskifte i svensk humor. Björn Gustafsson spöar Glans och Betnér i lag med Schyffert. Och blått partis seger är mest tack vare Björn. Har jag hört. Jag var inte på inspelningen, men jag tror på Mange som sa det i fredags och Rålle som ringde mig idag och rekommenderade mig att se Parlamentet. Det gör han aldrig annars trots att han jobbat med programmet flera år.
För övrigt har Lag Glans/Betnér aldrig förlorat förut och dom har ändå gjort 8-9 program ihop.

Hoppas våra kära kanaler inser att sånt här händer när man ger folk chansen. Stor cred till Anders S och Benjamin på Jarowskij som plockat in Björn. Hoppas vi får se mer sånt här. Det bubblar för mycket om humorscenen för att kanaler som vill safe:a med Robert Gustafsson ska kunna stå emot. Det gäller framförallt dom kommersiella kanalerna. SVT är mer rädda för innehållet just nu. Hoppas det går över.

Det här inlägget för, f.ö., verkligen tankarna till fredagskvällens diskussioner.


Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: