tisdag 9 oktober 2007

Genomtänkt logistik?


Jag vill av hela mitt hjärta att det ska gå bra för Järvens program. (Premiär i SVT 31/10. I samma block kommer även Centralskolan sändas.)
Om jag delar in comedysverige i en lista med vänner och en med lite-mindre-vänner hamnar Thomas på den fina sidan.

Tobbe och han kommer att göra utmärkta manus och Thomas kan säkert dessutom leverera anekdoterna (innehållet som så att säga tittarna bidrar med) på ett målande och bra sätt. Men hur i helvete ska dom lura ner folk till en studio i Malmö för att sitta och skämmas i publiken. Tänk om världens bästa story kommer från en Uppsalabo, som råkar vara småbarnsförälder och delägare i en advoktatbyrå. Bara ponera att en sån kille finns med en bra story. Förklara för mig hur han ska luras till Malmö. Mycket får jag ihop, men inte detta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk Jerry Springer, så förstår du vilka som kommer att dyka upp i publiken för några minuter i rutan oavsett om de ska skämmas eller förnedras.

MVH
"Ett av liken på Comedy Planet"