fredag 12 oktober 2007

Vaktparadssyndromet


Jag såg med "ett halvt öga" på Videokväll hos Luuk när Fredrik Lindström var gäst. Han pratade om att man kan sitta i sin bil och hamna bakom vakparaden och reagera på två sätt:
1) Man tycker det är trevligt med parad. Vad tjusig den är med sina välryktade hästar.
2) Jävla parad! Och så kokar man inombords för att man är såå stressad.

Den här veckan har jag varit en klar 2:a. Jag har åkt en del bil och jag har svurit och tutat på tanter i bilar framför. Helt olikt mig. På tre dagar, måndag till onsdag, lyckades jag med konststycket att jobba åt SVT, SR, Strix och Jarowskij. Plus att jag satt och "grejsade" med införsäljningsmaterialet till vår långfilm. Kändes skönt att lägga DVD:n på brevlådan till vår Emmynominerade(!) långfilmsproducent Helena Danielsson idag.

Torsdag, fredag har lugnet kommit till mig. Jag körde i.o.f.s. över på fel sida vägen av misstag idag i Hammarby Sjöstad, men annars är allt bra.
Nu ska jag jobba med en sak (TV3 20 år) 9-18 några dagar. Väldigt skönt.

Imorgon: chokladfestival på Nordiska med några av mina bästa vänner. Gött!

Inga kommentarer: