tisdag 21 oktober 2008

Le grand finale av "I ditt ansikte"

Bra avsnitt igår. Martin Soneby hyperventilerade av nervositet innan han gick på sitt set i moskén. Det njöt jag av att se.

Sen gillar jag nästan bäst att bara se Magnus och Martin sitta och snacka i en soffa. Jag är väldigt mycket inne på det här just nu. Försökte förklara för en SVT-chef häromdagen att det är bra TV med samtal. Humoristiska samtal. Jag har snickrat så mycket klosshumor senaste åren. Klosshumor - ett nytt uttryck som betyder att du tar en massa fristående skämt, dina byggklossar, och sen klipper du ihop ett så "tajt" program som möjligt.

Jag tror den bästa humorn uppstår mellan människor.

Hursomhelst. Mange har redan sagt det i sin dagbok: det är bland det bästa han gjort. (Jag tycker han ska vara mycket stolt över hela "Tal till nationen". För mig är nedanstående klipp det som bäst definierar programmet: "I ditt ansikte"



In a related story: idag frågade jag Mange om han kunde tänka sig att vara med i Morgonsoffan i en fånig hatt. Han sa nej. Det var rätt av honom att säga nej och rätt av mig att fråga.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Har skrivit en sång om Betner. Så här går den

http://andrasidansundet.blogg.se/2008/october/lat-nummer-5.html