lördag 18 oktober 2008

Utvärdering humorvecka 42

Nu när jag vet hur dom åtta svenskproducerade humorprogrammen är så vill jag dela ut följande utmärkelser:

Bästa TV-programmet - Robins.
Det var otroligt bra. Robin själv lyssnade på intervjupersonen och hade en linje i sina intervjuer. Bra. Skrattade väldigt högt åt Greiderskämtet i inslaget "Skillnad eller likhet" och åt musikvideon i "Robin Svarar". Exakt det här har jag SMS:at Robin. Mer tänker jag inte skriva på LBO heller.

Bästa upphämtning - Lilla Landet Lagom
Som humorprogram kommer jag i fortsättning mest se fram emot Lilla Landet Lagom. Det har verkligen tagit sig. Jag skrattar mycket åt Dorsins rockkock. Kristoffer Appelquist och Sissela Benn är ju alltid bra och sen gillar jag Josephine Bornebusch. Hon har både humor- och skådespelartalang.

Mest...annorlunda:
I ditt ansikte. Det är bra. Men det är nästan mer som ett samhällsprogram än ett humorprogram. Jag skrattar inte, men jag fängslas. Det är bra TV för vi har inte sett det förut. I like.

Mest "Orkar inte":
Snacka om nyheter. Jag såg Kristoffer Appelquist i avsnitt 4 eller nåt. Han var skitkul, men jag ser hellre honom som Hansson Sjöberg i Lilla Landet Lagom. Känner bara att jag inte orkar titta.

Still going strong:
Parlamentet. Två senaste programmen mycket, mycket bra.
Såg Parlamentet för första gången från kontrollrummet för 1,5 vecka sen och efter det bär jag med mig känslan att det var roligare att se i studion än på TV.

Mest omsprunget:
Extra Extra är habilt på alla sätt. Jag tycker Nour gjorde en skitbra debut, vilket glädjer mig. Men när roastprogrammen börjar i två kanaler i vår kommer Extra Extra att självdö. Hade dom gått hårdare åt sina gäster hade dom haft två års försprång. Nu kommer dom bli omsprunga. Det är mitt tips. Och det är f-n hett också.

Mest okommenterat:
Fredag hela veckan. x + några av dom duktigaste jag känner i branschen bakom kameran = trist. Lös den ekvationen ni.

--

Sen när det gäller vårt program Morgonsoffan så tror jag vi är ganska bra, men vi har inga tittare längre. Trodde vi hade fått en bättre slot än förra året, men vi har gått mot House/Maria Wern 800' - 1000', Desperate Housewives cirka 480', Närbild närmre 600'. Sjukt tuff konkurrens. På onsdagar vann vi sloten. På tisdagar slår vi bara TV3. Fast nu gillar ledningen oss...

Inga kommentarer: