torsdag 16 oktober 2008

Systerobror igår

Marcus Palm, som bloggar om kvällen här, inledde mycket, mycket bra. Inga skämt bara publiksnack. Det är han grym på.

Alltid nya ansikten varje gång jag kör stand up nuförtiden. Igår Emma Wessleus, blott 17 år och bara tio gigg under bältet, hade mycket bra material och fick mig att skratta.

Alla andra var bra, så även Hasse Brontén även om han gnäller lite på sin blogg här. Jag känner igen mig lite, jag hade själv lite skämttourettes igår. Vissa improvgrejor var bara att addera till acten andra var bara att steka. Det är alltid kul att gigga nuförtiden, men igår var inget av mina bästa gigg på senare tid. Men visst. Det funkade.

Bäst igår var för övrigt TV-producenten Gustaf Skördeman. Han giggar 4 ggr/år, men verkade extra sugen igår. Och fick till det bra.

Erik Rosvall (?) svensk mästare i korttrick 2005 trollade backstage så jag blev helt knäckt. Troll-Danne brukar imponera på mig, men det här var bara sjukt.

Dom trevliga prickarna Micke Riesenbeck och Lars Magnusson minglade också in logen. Kul att träffa dom. Men Hasse erbjöd skjuts och det kunde jag inte tacka nej till. Var sugen på öl, men det var Jörg Haider också. Jag hade trots allt infartsparkerat.

Tack till Palm och Systerobror! Alltid nostalgiskt. Det var där det började en gång i tiden för mig.

Inga kommentarer: