onsdag 15 oktober 2008

Nästan allt är förlåtet Leif

Jag tycker att DN:s TV-kritik är lite väl gubbig ibland. TV-kritiker generellt skriver ganska dåligt och oinitierat. Ofta håller jag dock med dom om när något är skit och när något är bra. Den binära frågeställningen klarar dom, men resten...Nä.

På LBO sågade jag en gång Leif Furuhammar för att han skrev dom magiska orden "det var bättre förr" angående lördagsunderhållning i TV. Idag ångrar jag mig. Du har rätt Leif.
Denna lördag i nationell TV kan vi nämligen se fram emot "Stjärnor på is" i TV4 och "Dansbandskampen" i SVT. Amatörer som provar konståkning mot amatörer som spelar dansbandsmusik.

Nä, Razzel var ändå ganska bra: Lennart Swahn, Tommy Engstrand och Pelle Berglund satt i vita smokingkavajer och presenterade program som "allo' allo'", "Svarte orm" och "Snobbar som jobbar", program som man om inte annat minns med viss romantik.

Inga kommentarer: