onsdag 17 mars 2010

Fantastiskt på Lobbyn!

En otroligt härlig kväll på Lobbyn. Man kan säga att klubben förbättrar sig exponentiellt. Det var tydligen mycket bättre förra veckan än i premiären. Publiken som varit där alla gånger sa att utvecklingen fortsatte även till denna kväll.

Alla var skitbra: Herr Talman Löfmarck, experten Barbro Hedvall (fantastisk!), Lasse Nilsen, Erik Hultqvist (självlysande), Cecilia von Strokirch och Agneta Wallin.

Ingen vek en tum från försvarpolitik som ämne och det var roligt hela vägen. Erik blev rolighetsminister och hans tia om försvarspolitik (Hallå!) var roligare än dom flesta komikers tiominutersset som man brukar se på klubbar. Bara för att sätta i relation hur bra han var.

Själv är jag nöjd med resultatet, men inte helt nöjd med prestationen. Nu låter jag som en fotbollstränare, men så var det. Jag hade kul, publiken hade kul, men jäklar vad jag famlade efter ordningen på lappen (som jag inte ville kolla på).

Lobbyn påverkar mig som komiker. Hade några utmärkta skratt på min rutin om allmän värnplikt. Bara att ta med sig till reguljära klubbar.

Besök Lobbyn nästa vecka: då handlar det om integration- och jämställdet och då går minsann jag in som Talman. Ses då!

Inga kommentarer: