Lunchade och presenterade lite idéer för en programchef med humoransvar på SVT idag.
Alltid skönt att träffa SVT som kontrast till dom kommersiella kanaler. En helgjuten pitch för en kommersiell kanal är plötsligt skitdålig för SVT. Och tvärtom. Kul.
Sen har SVT det lite rörigt i sin programbeställning måste jag säga. Gång på gång dyker det upp idéer som SVT borde gjort. Men det går för långsamt i beställarleden. Jarowskij gör Solsidan med TV4 för att TV4 ville det bäst och mest. När Petra Mede Show har premiär på TV3 kommer nog Martin Österdahl gräma sig över att SVT inte erbjöd Petra något bättre programledarjobb efter Melodifestivalen.
Detta sagt så har SVT fortfarande absolut flest humortitlar igång och gör oftast den bästa humorn, men dom måste ska hinna med tågen. För dom går ett efter ett.
Och dom kommersiella kanalerna måste också våga satsa lite nytt. SVT verkar vilja tona ner sin "off broadway"-verksamhet (alltså hitta nya talanger). Alla kanaler ska med andra ord satsa på bred humor numera. Ingen är intresserad av att bli den som hittar nästa Mia & Klara eller Filip & Fredrik. Synd. Mest för kanalerna.
tisdag 2 mars 2010
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar