onsdag 11 juli 2007

Igår var det kväll nummer 3 för Stand-up på Glashuset. Fortfarande nästan bara locals i publiken. Mina inledande minuter funkade nog sämst igår, men jag skriver ju mycket nytt nu på sommaren, å andra sidan var publiksnacket riktigt bra. "Här och nu" som det så populärt heter. Gick på djupet med att försöka utreda Värmdös lokala fejder. Blev rätt lyckat med en skåning som ciceron.

Robin upp efter mig. Riktigt stabil som vanligt. Han körde sina 25 minuter, inte så mycket luft mellan skratten. As you know.

Paus. Petra Mede fanns i publiken och hade precis blivit lämnad av en norrbagge. Jag mindes senast jag såg henne gigga när ett förhållande hade tagit slut. Det var skitroligt och hon kunde tänka sig att köra en femma. Hon hade publiken direkt. Petra är en komiker som skulle kunna gå upp och bara snacka med publiken i en halvtimme. Det skulle funka gott nok.

Jag påade Tobbe efter Petra, drog nåt skämt och kände att stämningen hade blivit elektrisk. Tobbes inledning var magnifik, liksom hans mitt och hans slut. Han är het nu.

Snackade efteråt med ett gäng stammisar. Dom tyckte 3:e kvällen var den bästa hittills och dom hade aldrig hört talas om Tobbe, men han var ju jäkligt kul. TV drar folk till giggen, helt klart är det så. Men svensk stand-up är mer än dom som syns i TV. Nästa vecka kör klubben utan "TV-namn" och jag hoppas Gurra-folket insett att stand-up är rätt kul. Fast det är å andra sidan rätt många klubbarrangörer innan mig som fattat vad det är som drar folk. Vi får se. Klubben är riktigt lyckad i vilket fall.


Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: