söndag 29 juli 2007

Uselt arrangemang på Chinateatern

Jag har haft fullt ös dom senaste två dagarna, så nu är det dags att blogga ikapp.

Var på Chinateatern i fredags tillsammans med Sommarkryssets geni till artistansvarig Mathias Bridfelt och en barndomsvän till honom. Jag hade följande förväntningar: Janne Westerlund, inga, David Batra, höga, Faith SFX, hade vi som gäst i krysset nyligen, så han visste jag var jag hade och Charlie Murphy, inga.

Utifrån dessa förväntningar tycker jag följande: Janne först upp, skötte sig riktigt bra, startade kvällen på ett schysst sätt. David gick på sen och var stabil och höjde stämningen ytterligare, men körde enligt mig, fel typ av material för den unga publiken. Fram med "Özz och jag skulle flyga till USA" och såna saker. Nä, han snackade om att bli förälder i en sal där typ jag och Hasse Brontén är dom enda som har barn.

Hit är kvällen trots allt helt okej i sitt upplägg, det är en stand up kväll på teatern. Då kommer kvällens första "joker". En r'n'b-sångerska från England som heter Ny. Hon var jättesöt och sjöng jättebra. MEN det blev så in i helvete patetiskt när någon tryckte "Play" på CD-spelaren och hon började sjunga och skulle försöka vara sexig på scenen. Hon var i gravt behov av styling. Kläderna satt...sådär. Hon rev av 3-4 låtar och nu började man undra hur långt från Stand-up på teater man kunde komma. Faith SFX gick på (utan presentation) efter henne. Han är grym, men passar såklart bättre på en klubb. Han körde för länge, men fick verkligen fart på stället. Efter honom - paus? Närå. Då skulle Ny och Faith SFX köra 3-4 låtar tillsammans, vilket innebar att första akten var slut vid 22.40.

Efter paus gick Chapelle Show-bekante Kyle Grooms på. Han var jäkligt bra. Tog med sig publiken direkt genom att snacka Stockholm och körde "snuskmaterial" lite senare. Publiken lärde sig gilla honom fort och sen var han rolig. Raka motsatsen mot headliner-Murphy. "Joker" nummer 2 var helt överlägsen denna kväll.

Om Charlie Murphy säger jag såhär: han hade ett parti när han berättade om nån gubbe som undrade om han inte var trött på att höra Charlie Murphy (med den "knasiga" rösten, ni vet). Då sa han att han var glad att slippa bli kallad Eddie Murphys bror. Han ska vara jävligt glad att han är Eddie Murhpys bror för hade han inte varit det, hade han aldrig någonsin stått på en teaterscen och kört "stand up".

00.30 var skiten över. Det kan bara sluta med ett uselt j-vla bottenbetyg till arrangören. Men visst, det stod 530 kronor på biljetten. Det måste ju vara värt pengarna, eller hur? (Lyckligtvis hade jag fått min biljett).



Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: