söndag 22 juli 2007

Mittfest med Sommarkrysset

Igår var det riktigt adrenalinstinnt på Gröna Lund. Hur kan det ta två timmar med taxi från Dalarö och varför har Thorsten inga skor? Så lät det mitt på dagen. Väl där var Flinck exemplarisk på såväl kamerarep, genrep som i direktsändning. Han gör Sjuttonde Balladen helt fantastiskt, måste jag säga.

Det perfekta ljuset, Nicki Martins härliga bildproduktion, Grys säkra programlederi, den underbara publiken och de fantastiska artisterna gjorde nog att det här blev det bästa programmet jag varit med på. Perssons Pack-fantasten till producent sa att det var det bästa programmmet någonsin (på tre säsonger), men det färgas nog av att Packet var där. Jäkla trevliga killar i Perssons Pack förresten. Pernilla Andersson gjorde ett skitbra framträdande och var mycket trevligt. Vi har startat en havsöringstävling för hösten -07. Vi redovisar fångstrapport över Myspace. Mycket modernt. Jag kommer att vinna. Stort.
Också grymt impad av Sarah Dawn Finers framträdande, både musikaliskt och tv-mässigt. Hon hade snorkoll på kamerorna och hennes röst är makalös.

Efterfest på Bellmansro där det bjöds på mat och dryck. Ståupparna från Grönalundsteatern anslöt. När Johan Glans och Gustaf Skördeman fanns med i sällskapet visste jag att det skulle bli sent.

Bellmansro stängde och valet stod mellan Stureplan eller efterfest på Grönalundsteatern. Cirka tjugo stackare hängde med in på teatern och det kändes rätt mysko hela grejen.

Sen blev det mycket riktigt taxi hem till den stenrike tv-producenten Skördemans vindsvåning (han har nyckel till sitt egna våningsplan: värsta New York-feelingen). Där laddade vi upp med groggbuffé. Klockan 4 på natten kom jag hem. Det var kul med lite fest. Det blir faktiskt roligare när det är glest mellan gångerna.

Tack alla, överallt som förgyllde kvällen igår!


Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: