måndag 23 juli 2007

På tal om Stureplan

Senast jag var ute på Stureplan var cirka fem år sen. Jag är inte så impad av en korsning, så jag har helt enkelt inte vägarna förbi. Då jobbade jag där, så det låg närmre till hands. Kom och tänka på en lustig grej som hände på Kharma. Vi var ute några från konsultgänget som jobbade med att det lilla projektet att bygga ICA Banken. Krogens bar innehöll mycket plast och ett Amex Black höjde inga ögonbryn medan platina var default. Följande kort slängdes upp på bardisken (det var ett av dom kanske tio första korten som trycktes):




Bartendern: Skämtar du med mig?
Jag: Det är ett Mastercard.
Skitfull-brat-som-står-brevid-med-en-Rolex-av-modell-bättre-på-armen: Ett sånt MÅSTE jag skaffa.

Det gäller att sticka ut...


Andra bloggar om: , , , , , , ,

Inga kommentarer: