söndag 1 juli 2007

Sommarkrysset program 5

Inspelning igår på Grönan. Var nyttigt att gå bredvid Johan Hedberg som skulle på semester efter inspelningen. Rätt mycket fokus las på Avril Lavinge. Skulle hon komma eller inte? 20.30 var hon inte där (alltså 30 minuter efter att direktsändningen hade börjat!). 30 sekunder innan hon skulle upp på scen var hon borta. Men sen genom nån slags teleport stod hon där plötsligt bredvid Gry. Inget genrep innan så klart. That's the way it goes med internationella superstars.

Sen när Avril-posset kom ville dom köpa halva scenografin..

Annars var det ett nöje att se bildproducenten Marius Bratten i bussen. Det hade jag inte upplevt innan. Även steady-cam killen Johan Sandklef var grym. Man får en lite annan respekt för den här produktionen när man är med på inspelning.

Den stämningen som rådde i produktion skulle min senaste produktion åkt och insupit som ett studiobesök. Se och lär. Entusiasmerande ledarskap. Key.

På tal om studiobesök, så är Gry Forssell fantastisk. Om jag skulle ha en direktsändning som gällde liv eller död skulle jag har Gry som programledare. "Gry, det kan hända att Avril inte kommer då säger du så här..." viskar producenten. Gry nickar, ler, gör tummen upp. Proffs!

Kvällen slutade på Bellmansro och Batra, Westerlund och Soran kom förbi efter Stockholm Live Comedy Club på Grönalundsteatern. Det hade gått skitbra för David. Jag var tvungen att lyfta och ta Djurgårdsfärjan. Jag bor ju i skogen.

Det här blir nog ganska kul trots allt. Det blir lärorikt och bra för kontaktnätet. Men nej, det är ingen humorproduktion. Jag vet det.


Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: