onsdag 4 juli 2007

Stand up i Glashuset, del II

Igår var det smockfullt med folk. Lagom enligt mig.

Martin Soneby frågade mig innan hur snuskigt han kunde köra. Jag sa nåt i stil med "det är en lyssnande publik som skrattar på rätt ställe. Både gammalt och ungt. Känn dig fram."
Martin går upp och börjar med att prata om att han är sexuellt frustrerad, singel och dessutom utan bredband. Därför tvingas han onanera till Sverigehäftet.
Och sen fortsätter han i den stilen. Jag tycker han gjorde mycket bra ifrån sig. Han hade vissa bord med sig och andra lyssnade mer förskräckt. Jag skrattade som f-n mest hela tiden.

Johan Glans upp efter paus. Han var som vanligt bra. Jag specialskriver en påa till varje artist. I Glasses påa skrev jag att han är just hemkommen från Cannes, som ni kommer att se på solbrännan. Vi hade inte snackat ihop oss, men påan passade som hand i handske med hans rutiner kring solbränna. Han hade skrivit en del nya bitar där, som funkade skitbra. Sen lyfte stället och det var en mycket bra kväll. Återigen bokade folk platser till nästa vecka direkt efter showen, både på à la carte och ståplatser. Börjar nog bli fullt då också...

För egen del, så försöker jag köra helt nyskrivet i andra akten och relativt safe plus publiksnack i första akten. En ny rutin satt så in i helvete. I och för sig var näst sista skämtet roligast, men det är ju lätt justerat.

Några av förbättringarna i arrangemanget på klubben funkade utmärkt. Hoppas att vi kan fortsätta i den här stilen.

Längtar redan till nästa tisdag.


Andra bloggar om: , , , , , , , ,

Inga kommentarer: