tisdag 15 september 2009

El mundo och Här är ditt liv

Kul kväll igår på El Mundo! Jag var på plats när Emma Wessleus drog nöff-skämtet för första gången. Och jag såg den alltid lika roliga Marja Nyberg. Fan vad hon är bra! Det var en bra kväll från första komiker till sista. El Mundo är verkligen en ny favorit i klubbsverige. Mitt nya material gick jättebra. Känner att jag behöver nya minuter för att känna mig trygg (omskrivning för ej trött på materialet) i längre set. Kommer att behöva en bra halvny halvtimme i höst.

Trevligt att träffa Patrik Larsson som avslutade kvällen (eftersom han och Anders Sparring är gamla improv-vänner). Han borde spy galla över reklambranschen i sin stand-up. Det är alltid lika underhållande att höra hur han har haft det på jobbet idag.

--

Sen verkar det som att folk tycker Här är ditt liv var ett program där "man fick ihop det". Jag står fast vid att intrycket tyngdes ner av det horribla intervjuandet. Men visst videohälsning från Zlatan, amerikanska förebilder och annat är ju som det heter "bra teve". Programmet blir säkert en succé - som jag inte gillar.

Inga kommentarer: