lördag 26 september 2009

Gustavsbergsteatern - premiären

Allting fungerade perfekt med Gustavsbergsteatern. Bra scen, fin salong, underbare Vilgot vid tekniken, vi hade barnvakt hemma så min fru kunde hjälpa till med biljetterna och Värmdö Riksteaterförenings eldsjäl Bosse hjälpte till med allt möjligt.

Det som inte fungerade var väl att det inte var fullsatt. Teatern går dock att dela av så dom 140 som kom satt närmast scen. Och det var en bra publik! Vi underhöll allt från tonåringar till 70-80-åriga tanter. Kul med blandning.

Jag inledde med en halvtimme som satt ganska bra kändes det som. Det är annorlunda med teatergig om man jämför med klubbgig. Här äger man scenen en bra stund medan man på klubbarna kör ur sig allt man har på tio minuter.

Sedan påade jag Nour utan att veta om hon kommit fram. Hon hade fastnat på en TV-inspelning och blev sen. Blev lycklig när hon kom fram ur ridån och jag tror min vita glitterkostym gjorde henne lycklig också. Hon var så klart skitrolig som vanligt.

Paus och sedan rodde Järvheden hem showen med en lysande andra akt. Dessutom på sin barndoms hemmaplan vilket gjorde att han hade massor av lokala referenser som gick väldigt väl hem. Thomas blev inklappad och fick köra en låt mer än vad han tänkt. Det var en låt jag faktiskt inte kommer ihåg om jag hört.

Publiken var lycklig och frågade mig efteråt när nästa gång år. Jag måste ha rätt artistunderlag för att kunna köra det här igen. Teatern är underbar och jag är väldigt glad att Nour och Thomas fick vara först ut, eftersom jag gillar dom så mycket.

Kanske Youtube:ar jag något från min insats senare. Får se. Lutar väl åt biten med Bergmanauktionen isåfall.

Inga kommentarer: