tisdag 15 december 2009

Ett begär

På produktionsbolag, åtminstone på Meter Film & TV och Jarowskij, dukas det upp frukostbuffér varje morgon (det du, Jonatan Unge!). Där är den hetast eftertraktade produkten leverpastej. För mig som ofta lämnar på dagis och alltid kommer senare än jag vill till jobbet så gapar alltid leverpastejfatet tomt emot mig. "Haha, vi har varit där före dig och vi hade gurka på dessutom", skrattar någon åt mig (inuti mitt huvud). Under hela 2009 har jag ätit noll och ingen leverpastej. Men det har tydligen satt djupa spår i det undermedvetna. I förra veckan då jag, mot alla privatekonomers rekommendationer, handlade medans jag var extremt hungrig köpte jag både leverpastej och inlagd gurka. Nu öser jag i mig leverpastejmackor. Frukost, lunch, middag och den där lilla kvällsmackan till manusskrivandet som alltid sker när alla gått och lagt sig. Gud så gott det är! Är jag gravid kanske?

1 kommentar:

Karsten sa...

Vet hur det känns :-( Jag kommer också försent till allt gott som bjuds på jobbet. Julgodiset (mutgodiset) är alltid slut, tårtorna är uppätna. Kanske, om jag har tur, ligger det kvar ett par äckliga kolor i botten på godisskålen. Det kanske är därför jag alltid tigger från barnen när de har fått sina godispåsar på lördagen.

.. och var lugn, du är inte gravid. Då blir man inte sugen på något så normalt som leverpastej. Då är man sugen på tavelkrita, flosocker, rå potatis, suddgummirester eller liknande ;-)