lördag 26 december 2009

Komedikväll

SVT Väst har under 2009 anordnat en tävling där över 50(!) produktionsbolag har skickat in förslag på sitcoms. Därefter gallrades det till 10 stycken bolag som fick skriva ett manus och därefter ner till 3 stycken som fick filma en pilot.

Det är Tre Vänner, Anagram och Mint (Leif Mohlins bolag) som tävlar.

Ola Noréns manus "Sandras comeback" med Petra Mede och Johan Glans i huvudrollerna är så klart den jag hoppas av hela mitt hjärta ska vinna. Glans, Norén, Leif och Petra tycker jag alla väldigt mycket om. Så där är det inget snack.

Mer info om allt här.

När jag läser den infon tycker jag dessutom att "Sandras comeback" låter klart intressantast som story. Det som talar för "Starke man" är regissören Jesper Andersson. Jag älskar allt han gjort ("Tuppjuck" och "Mäklarna" mest omtalat). Såg t.o.m. "En liten film om hockey" när den slutvisades efter DI.

Sen är Tre vänner alltid Tre vänner ("Min syster och jag"). Men på pappret känns det rätt...trist.

Den 1 februari vet vi.

Inga kommentarer: