tisdag 1 december 2009

Svar på tal, jobb och en bils värde

Såg Agneta Wallins Svar på tal. En timme och sju minuter stand-up. 4,5 minuter bildspel i början. Imponerade att det var så angeläget, men ändå lekfullt hela vägen. Tiden gick fort. Kul. Bravo. Tack.

Tog bilen direkt hem och satte mig och jobbade ikapp. Inte nog med att jag försöker hitta nya humorprogram. Jag har blivit insyltad i diverse annat också. Det är sånt som ligger utanför mitt uppdrag, som ju faktiskt går ut på utveckling, men man vill gärna hjälpa till.

Tidigare idag köpte jag och la på nya Pirellivinterdäck på bilen. Däckfirman hade en imponerande hjälpsamhet. Han hade kunnat slänga på 16-tumsdäck och säga "nä, det är det jag har inne". Det hade kostat mig 9000 kronor. Vi pratade igenom det hela (alltså HAN HJÄLPTE KUNDEN) och hittade en lösning för 4800 kronor. Inte ofta folk är bra när det gäller något bilrelaterat. Hjälte.

Jag har ibland tänkt på det. Bilen måste vara antiholistisk. Ni vet holism, helheten är mer än summan av delarna. Om en liten plastdetalj kostar flera hundra spänn kan man faktiskt undra vad summan skulle bli om man tog alla bildelar och summerade ihop till en bil. Man får en jävla rabatt på att köpa en hel bil tror jag.
Skaffa aldrig bil. Det har jag gnällt om en del här på sistone.

VAB imorgon. Ska försöka utnyttja dagen till att bygga tågbana och lägga pussel. Hårda dagar väntar på torsdag och fredag.

Inga kommentarer: