torsdag 2 april 2009

Del 3: vad är deras grej?

Idag har turen kommit till Tobias Jacobsson och David Druid. Två unga herrar på uppgång i ståuppsverige. Och dom råkar ha samma grej.

Tobias

Hur är det möjligt tänker ni? David med sin energiska stil och avslappnade inställning innan gigg. Tobias med sin skådespelartalang som han omsätter på ett grymt sätt på ståuppscenen och med sin lätt neurotiska inställning innan gigg.
Vad har dom gemensamt?


David

Jo, dom är lite som Pippi Långstrump. Dom är sakletare. Fast dom letar bara efter en sak. Dom letar efter nån som har snus. Om jag fick en krona för varje gång David eller Tobias har frågat mig efter snus skulle jag ha 62 miljoner kronor på mitt bankkonto.

Jag har aldrig varit i ett rum där David och Tobias befunnit sig samtidigt. Det är tur det, för dom skulle nog fastna i en oändlig "Har du snus?"-loop. Otäckt.

Tobias ska åka med min bil till Harry's i Örebro ikväll. Undra om jag ska chocka honom med att köpa snus. Jag snusar inte, men det vore coolt att vara med om att hindra en avtändning.

Tobias och David. Det är grabbarna som letar snus det.

Inga kommentarer: