tisdag 21 april 2009

Inspiration, superkraft, velande och mms

Besöket i Malmö inspirerade mig på flera sätt. Ett av dom var att jag måste komma igång hemma. Sagt och gjort: idag har jag platsbyggt en hylla i hallen och målat snickerier i köket.

En annan sak som jag kommit på sedan ett bra tag är att jag är som bäst när sammanhanget kräver nyskrivet. Jag tycker också det är roligast. Dum Spiro Spero, Jorden Runt och Kalle Linds roast har varit sådana platser. Jag känner igen mig i Järvhedens inlägg "Allt o inget" där han skriver att man har krav på sig att hålla en viss klass samtidigt som man vill köra in nya rutiner. Den avvägningen tycker jag är svår (och tråkig).

Lite velig inför hur jag ska sortera rutinerna inför kvällens gigg på Komikaze, men det blir nog bra med det. Blir troligen ett 50/50-läge.

Noterade också (en dag efter alla andra) att Grillad hade 712' tittare. På humorfronten ser jag också att Parlamentet hade 661'. Två av dom människor jag personligen skrattar mest åt, Martin Soneby och André Wickström, var med. Kul.

Jag tror dessa två programs siffror påverkas av vem som är huvudgäst respektive vem som sitter i panelen. Numera. Känns som det om man ser tillbaka några veckor på MMS.

Inga kommentarer: