söndag 5 april 2009

Det där med Grillad och Bromé

Jag har pratat med Lotta Bromé på telefon en gång och hon gav inget jättebra intryck då. Ni vet en sån där "synd-om-mig-och-vad-besvärligt-allt-är"-människa. Nu ger hon ett dåligt intryck. Rentav ett idiotiskt intryck måste jag säga.

Upprinnelsen känner ni till:
I avsnitt 2 av Grillad pratar Josefin Johansson i en kontext att hon och Bråding är kollegor på Sveriges Radio och säger då:
– Du åkte ju dit. Papa Dee blev dömd för hmmmpfff ...men hur länge ska Lotta Bromé få hålla på.
Skämtet får snarast ses som en hyllning till att Lotta Bromé är den frommaste kollegan på radion. Lotta Bromé har anmält tilltaget till granskningsnämnden. Både hon, alla på SR och alla på SVT vet att inget kommer hända så vad vill hon uppnå förutom att vara en f.tta?

När jag nu läser (visserligen i Aftonbladet) att P4-chefen Dan Granlund säger att han backar upp henne blir man mörkrädd. När han var P3-chef vill jag minnas att han backade upp Hej Domstols "Kungen är död"-skämt, vilket ju visade att han stod på humorns sida. Nu ställer han sig med en strut på huvudet på samma sida som Bromé.

Jag kan bara dra tre slutsatser:
1. antingen ÄR Lotta Bromé kriminell och det vet Dan Granlund om
2. eller så är hon blåst och det vet Dan Granlund också om.
3. om det blir krig vill jag ha Dan Granlund i min pluton, han tar nog gärna en kula istället för mig.

Inga kommentarer: