lördag 25 april 2009

Gasta igår!



Väldigt rolig kväll på Gasta igår. Klubben och Gävlepubliken levde upp till mina högt ställda förväntningar, som baserades på hörsägen från cyberrymden. Men det visade sig stämma.
I första akten var det Hans Castenssons ståuppelever plus Anna Söderlind och alla var skitduktiga och måste jobba vidare. Kul att se hur bra folk är efter 4-5 gigg. Otroligt egentligen.

Andra akten delades mellan mig och Fredrik Andersson. Jag inledde. Skitnöjd med intensiteten. Delar med mig, ovan, av halva gigget. På stödordslappen fanns även Deoapan, Höst, La Voix, Dunindustrin, Kronprinsessans förlovning och Haga slott, Gravid i pungen och Röven-rutinen. Alla dessa funkade också utmärkt, men finns redan på Youtube.

Efter jag gick av scenen slängde sig Fredrik alldeles ohämmat i mina armar och sa "Jävlar vad du slaktade!". Sådan kollegial respons betyder alltid mycket.

Fredrik Andersson var också skitbra (som vanligt). Han vet vem han är på scen.
Vi åkte sedan hem i Gävleborgs-/Upplandsnatten och pratade om varandras respektive scenkaraktärer och vår stand-up. Vi kom fram till att 2009 blir ett bra år för oss.

Tack Gastagänget för att ni driver en så otroligt bra klubb!

Nu tar jag helg med gott samvete.

10 kommentarer:

Burberry Fields Forever sa...

kul klipp! jag tror också 2009 kommer bli ett bra år för dig.

Fritte Fritzson sa...

Fredrik hade rätt, du slaktade. Kul att se 8 minuter bra comedy utan klipp. Hör ni det ungdomar som lägger upp en massa skit på Youtube på er själva. Om ni inte kan lägga upp 8 minuter bra grejer oklippt så skit i det!

Johan S sa...

Tack ska ni ha!

Fritte, håller med om att det här borde vara en ny standard för Youtube. Jag hade faktiskt tänkt lägga upp hela i tre delar, men hade ett hårddisk kvar till det.

Och jag har kommit över 5-2-dänget från igår. Nästan.

Anonym sa...

Gott mos Johan! Skrattfest hemma vid datorn såhär precis innan måndag.

2009 Är ett bra år för dig!

Anonym sa...

Briljant Sköld!!
Hyle.

Burberry Fields Forever sa...

Jag körde dina skämt igår på finska. Det funkade inte alls. Så 2009 är ditt år. Satan. Pax på 2010!

Ströbaek sa...

Roligt! Sista "linen" till drinkaren i publiken var 10 poäng, deux points!

Johan S sa...

Burberry Fields Forever/André det gör mig så glad att jag äntligen hittat din blogg. Jag har f.ö. kört ditt material i Estland ibland det gick bra jag tror du skulle kunna slå där. Redan 2009.

Paul Tilly sa...

Mycket snyggt Sköld, grymt bra hela vägen!

Anders Sparring sa...

Lysande!
Och klippet stärker verkligen tesen att allting blir 25% roligare på skånska.