tisdag 21 april 2009

Tesen stämde på Komikaze

Just hemkommen från en kväll på ståuppklubben Komikaze på Ego.

Lägg till Karin Fagerlund som hade bäst respons i Open Ingella-segementet och tesen "att tjejerna har det" stämde. Per Rydkvist tror jag han hette var också duktig.

Bianca Meyer var jäkligt rolig. Jag vet att några kallade Anna Granath för en svensk Sarah Silverman när hon började. Bianca Meyer är judinna och påminner en del om en Silverman i början av sin ståuppkarriär. Ämnen som sjävmord, förföljelse och incest avverkades under fyra minuter. Må Bianca få växa i frid till en stor komiker.

Sandra Ilar hade ingen bra respons, men man ser igenom det. Hon är skitrolig och något nytt (Sandra uppträdde doch inte i Open Ingella-delen). Henne ser jag också fram emot att följa.

Under roasten i fredags sa Kalle Lind att jag skriver på min blogg att jag alltid är superduper på landsortsgiggen och att jag tycker det går sådär i Stockholm. Så kolla noga nu: Jag var roligast ikväll. Lätt.

4 kommentarer:

Ströbaek sa...

För 500:- kan jag hålla med dig... om att du var roligast.

Håller med dig om att det var tjejernas kväll (inklusive dig) ;)

Ses på båten.

Lord sa...

Bianca var helt suverän. Håller med dig Johan. Låt henne växa i frid till en stor komiker. Det förtjänar hon och vi andra Sverige, för sverige saknar kvinnliga komiker i hennes kaliber. Jag ser fram emot att se mer av henne.

Visst var du roligast igår kväll...näst efter mig ;)

Anders S sa...

Tyckte nästan synd om Sandra Ilar. Glappet mellan henne och publiken var för stort och hon fick verkligen inte vad hon förtjänade.

Vad hette han som inte hade kört stand-up på tio år? Han kändes som en frisk fläkt på något bakvänt sätt. Det är första gången jag ser någon göra tidnings-comedy live.

Själv kände jag mig rätt missnöjd efteråt. Märklig känsla. En känsla av att ha lånat publikens tid utan att betala tillbaka.

Johan S sa...

Ströbaek: så billigt?

Lord: din kommentar stärker mitt påstående. Du var rolig som vanligt - sen skilsmässan

Anders: du har bra material. Det märks att du har en van penna. Lite slip så blir det där toppen!