fredag 3 april 2009

Grillad #4

Aftonbladet gör verkligen sitt bästa för att inte försöka styra sina läsare när dom lägger ut den här enkäten:



Gissa ställningen? 89% har naturligtvis valt det negativa alternativet. Grillad är inte klockrent och kommer aldrig att bli, men vad är det för jävla enkät?

Nåja. Avsnitt 4 var ett bra program. Bra gäst underlättar. Bra komiker underlättar. Med bra komiker menar jag dom som har bra intensitet och närvaro i studio och mot TV-publiken. Det är i den bemärkelsen 14 divisioner mellan Robin Paulsson och Jonatan Unge. Jag tror det Älskade dumburk skriver är rätt så representativt för tittarna i stort, men kanske inte lika relevant på Oslipat.

Men jag skrattade åtminstone litet åt alla och tyckte att programmet inte föll igenom efter en kvart den här gången. Vackert så.

Om jag skulle välja fem komiker sett över dom program som varit skulle det bli: Mårten, Hasse, Robin, Marika och Josefin. Det där kan ni fundera på.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Inte Josefin.

Anonym sa...

Bra där! Håller med.

En tanke har slagit mig, vad gör Claudia Galli i programet? Blir ju bara pinsamt när hon öppnar munnen. Jag tycker hon spelar över!

Sara Ödmark sa...

Jag skulle gärna varit med på ett par av bandningarna, jag tror det är en jävla skillnad mellan live och hur det sen blir i nedklippt form. Som du säger, kontakten med tittaren är avgörande, och det är inte alla som har det.
Studiopubliken verkar i alla fall ha kul varje avsnitt.

Johan S sa...

Saom: Jag tror att roast är som stand-up - bäst LIVE. Dock så har det varit dålig stämning vissa inspelningar. Dom ska jag försöka undvika att se. Tror Harrysson och Book inte svängde särskilt i studion heller. Men jag har bara hört rykten.

Jag tycker Unge är mycket rolig, men inte mogen för TV. Modigt att ha med honom, men Grillad är ett program med lite för många modiga beslut staplade på varandra.