torsdag 23 april 2009

Vårsol och höstångest

Målarburk, södersida och dotter som springer omkring med en pinne tillhörde dagen. Även telefonsamtal. Försöker kolla läget inför höstens humor-TV. Fråga inte mig om jobb, jag har inget själv. Men oj vad bra jag är säger alla. Hjälper inte när hyran ska betalas. Men, men om man bara kunde snurra runt hyran på något småjobb får det gärna fortsätta som nu i vår. Gillar tanken på att bara göra stand-up och tänka på vad jag själv vill göra. Fast då måste filmen få finansiering, boken bli skriven och teateruppsättningen regisseras. Dock skall ingen tavla målas. Kort och gott: Höstångest redan i april.

1 kommentar:

Anders Sparring sa...

känner igen mig. Man kan aldrig riktigt slappna av. Och en semester blir ingen semester om man inte har uppdrag som väntar när man kommer tillbaka.