lördag 18 april 2009

Kalle Linds släppefest

Kalle Linds bok "Människor det varit synd om" ska ni verkligen köpa. Gör det här. Boken hade släppefest igår på Hedmanska gården och det var så klart skittrevligt.

Förläggarna pratade litet, Kalle Lind läste ett kapitel om röda fjäder-galan (och Cyndee Peters) och det bjöds på musik.

Kvällens huvudnummer var sedan att "kända" komiker skulle rosta Kalle Lind. Alla var mycket roliga (vi var ju i Malmö) och jag fick skit för det jag förväntade mig: att min blogg är banal och att alla humorprogram jag jobbat med är skit. Roligast med Cecilia Ramstedt då som sa att jag hade ett proportionerligt utseende - min stora näsa var i proportion till min feta röv. Mycket roligt.

Förutom Ramstedt var det Måns Nilsson (den girige i Anders&Måns), Nils Lind (lillebror), Freja Hallberg (som Kalle ska göra radio med i P3 snart), Marcus Johansson (kulturpersonlighet) och Valle Westesson som var roastmaster.

Kalle njöt nog litet mer än han trodde av situationen, eftersom han gillar att se ner på folk. Hans försvarstal var såklart väldigt roligt.

Kvällen var asrolig och roastformatet (som ju är väldigt på tapeten nu och ledde till att förläggarna valde det här tilltaget) passar nästan bäst när det är internt. Då får man mer ut av att höra om panikångestattacker efter svartklubbsbesök.

Jag fick välja mellan om jag skulle gå ut först eller sist och jag valde först. Då fick jag å ena sidan veva igång kalaset, men å andra sidan vara säker på att vara först med att dra skämt om Kalles långa lista på brister.
Jag var lite missnöjd med min leverans, men folk skrattade mycket åt allt så vitt jag kunde bedöma så det får väl duga.

Tack alla inblandade!

Inga kommentarer: