onsdag 15 september 2010

Finns ingen rättvisa

I Anneli sågs av 298' tittare och fick lysande recensioner. Sissela, Cissi, Sanna och Simon gjorde alla strålande insatser. Extra guldstjärna för Sissela som visar vilket geni hon är. Små, små medel som ger stora, stora skratt.

I Anneli är för mig som ett litet kammarspel. Scenerierna är obefintliga, det är ibland för tok för mycket text på bekostnad av bildberättandet, men med tanke på all ångest kring projektet som spridits sig ryktesvägen så är det långt över förväntningarna. Riktigt bra serie.

Elfte timmen som jag nu valt att missa om kvällarna ses av 6-700' tittare och blir totalsågat i media. I Anneli blir hyllat av kritikerna. Men vi vet ju alla vilket styrmedel som är starkast. Tittarsiffrorna. Så även på SVT som ju inte har några annonsörer att tänka på.

Jag skulle alltså inte bli helt förvånad om Settman får göra mer av sin McDonald's-humor. För min del ska jag dock göra vad jag kan för att få jobba med Sissela Benn igen. Hon är bara bäst.

Inga kommentarer: