söndag 5 september 2010

Galahelg

Eller "Happy by association" kanske man skulle skriva i rubriken. Vi hade barnvakt och min fru och jag fick möjlighet att gå på galan tillsammans. Det var trevligt!

Oerhört kul att Jarowskij vann sina 3 nomineringar. Årets program och Årets humor för Solsidan och Årets barn för Wild Kids. Det roligaste med Solsidan är att serien är så bra för branschen. Kvalitet i alla led lönar sig.

Annars var det som det brukar på Kristallen: gå en meter, snacka 5 minuter, gå en meter, snacka 5 minuter osv. En viss mingelskillnad att inte vara en begåvad frilansare utan faktiskt löneslav på produktionsbolag. Fler kanalchefer och begåvade kreatörer att babbla med och färre hotshotrace med David Batra.

I kommande vecka har vi en stor dramainlämning hos en stor TV-kanal. Kanske att vi bara skickar in en bild på våra statyetter. Varför skriva nåt? Det är kul att jobba på ett bolag med lite medgång. Tror att det märks i beställarledet. Det känns så iallfall.

Efter Kristallen är det lite luncher som ska ätas. Ska ta tag i det om några dagar.

Var bortbjuden på middag igår och missade svenska standupgalan. Grattis till Magnus Betnér som vann sitt andra pris som årets manliga komiker! Känns helt rätt. Sen är jag också glad för Lobbyns skull. Känner mig lite delaktig i det priset även om Erik, Agneta och Lasse gör själva jobbet.

Det där att ge Lobbyn pris verkar ligga lite i tiden. Kultursidorna och Babel kramar sönder allt som har med Tankesmedjor, Elfte timmar, Kristoffer Appelquistar och Lobbys att göra. Vet inte om det är valåret eller om det är en trend?
Är det en trend gillar jag det för det kommer underlätta en annan pitch jag ska göra om ett par veckor.

Nu jobba lite med det jag inte kommer att hinna mellan mina möten imorgon. Ciao!

Inga kommentarer: