fredag 24 september 2010

Intressanta premiärer närmaste veckan

Ikväll börjar Skavlan. Efter att ha blivit sönderkramad säsong 1, så blev han söndersågad säsong 2. Frågan är hur säsong 3 blir? Samma lika gissningsvis. Men jag kollar om jag inte dammtorkar lister istället.

Söndag den 26 september börjar Starke man. Ser fram emot den. Anders Jansson var närmast genialisk i piloten. Tror mycket på serien även om jag vet att dom har haft en löjligt kort produktionsperiod. Jag menar SVT Västs sitcomtävling avgjordes 1 februari, ett drygt halvår senare är tretton avsnitt skrivna och inspelade.

Idag, utan ha haft något med projektet att göra, såg jag första två avsnitten av Restaurang i vårt vardagsrum. Gillar ni Halv åtta hos mig kommer ni gilla Restaurangen. Babben gör det bra och det är nog faktiskt ett lite starkare format enligt mig. Men så är det ju Jarowskij som gör det också. Restaurang i vårt vardagsrum har premiär den 30 september på Kanal 9.

Ordinarie Parlamentet har också premiär på söndag. Förra veckans Valspecial gick bra med 430.000 tittare klockan 23.05 och en share på närmre 25%. Men det var ett Pagrotskyskämt i programmet och det är inte ok. Soran, Hjelt, Wahlström och Per Andersson syns i premiären. TV4 söndag 20.30.

Inga kommentarer: