söndag 26 september 2010

Starke man

Starke man hade premiär idag. Avsnittet inleddes med en en ganska tydlig parafras på ett skämt som en Little Britain-karaktär kört i botten: beskriva en person via telefon, när personen sitter i rummet. En sur start och sen gillade jag inte stämningen lika mycket som jag gjorde i piloten. Men sen baxade Anders Jansson mig hela vägen över till "Gilla!"-sidan. Gud så bra han är som Lars-Göran Bengtsson! Och hans samspel med dom andra karaktärerna Gunvor (Anna Blomberg också grymt bra!), Matts (vet inte vad han heter), Jonna (Claudia Galli) känns klart utvecklingsbart, såhär efter ett avsnitt.

Jag är ett fan av Jesper Anderssons arbete (han regisserade piloten), men jag tror att jag kan förtränga hans frånvaro och komma in i Starke man redan till avsnitt 2.

Jag garvar nog nästan mer åt I Anneli. Just nu. Får se var bägge serierna tar vägen.

Hursomhelst är det kul att SVT visar två humorserier samtidigt nu. Solsidan sätter förhoppningsvis ytterligare eld i baken.

Inga kommentarer: