fredag 14 september 2007

Det ska showas

Ok, here´s the deal:
Med TV-projektens hjälp betalas hyran. Där har jag en positiv spiral. Ena benet.

Andra benet är att jag vill möta levande publik där man får svar direkt och inte behöver klia sig i huvudet kring 6,7% i målgruppen eller dylika siffror. Min stand up upplever dock inte riktigt samma utveckling, som mitt stadiga TV-ben. Gradvis förbättring är det som gäller där. Visst jag har varit på fler klubbar nu än förra året men jag är rätt mycket, vad var det det stod på ingenting.se - johansköldosol, läkemedlet som är döpt efter komikern som inte märks. Jag tror Klas baserade det lilla inslaget mer på min frånvaro från klubbar än på min komik som han säger att han gillar (framför min rygg). Jag är småbarnsfar, jag vet vad jag kan och jag vet vilka mina vänner är. Hänger inte omkring och ligger inte på om tider. Det finns det andra som gör. Jag vill att humorn ska kvalificera mig, men jag är den första och erkänna att jag inte är där jag vill vara - än. Stängda dörrar hos klubbar är surt, men jag har trots allt fler företagsgigg än någonsin. Men nu till saken...

Jag är showsugen. Med Komikkollektivet Korv gjorde vi säkert 10 olika uppsättningar. Det var där det här med comedy började.

"Hej Domstol/rymden!"-gänget ska sätta upp något i Malmö, Batra provar improstand-up, Comedy Street är ett bra koncept, Kvinnorörelsen, Dorsan, På Minuten live på Stadsteatern, en billig krogshow: listan kan göras lång när det gäller höstens inspirationskällor. Jag vill hitta den där enkla och genialiska idén. Får se hur det går. Jag (eller vi är det ju) måste ha en egen showidé väldigt snart.


Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: