måndag 17 september 2007

Oprofessionalismens högborg

Vi satt och jämförde skräckhistorier om dåliga chefer/projektledare/producenter inom TV på Glashuset (kontoret) idag. Bara några timmar senare får jag följande återberättat för mig mejlvägen (konversationen gäller inte alls mig så ni vet):

TV-killen: Ja, du och komiker Y har ju pratat ihop er om programmet.."
Komiker Z: Va? ni måste mena komiker X
TV-killen: Nej, jag har fått en lapp att jag ska ringa dig. Du är ju programledare för detta...
Komiker Z: Nej
TV-killen: JO!
osv.

När ska folk på kanaler och produktionsbolag förstå att professionalism kan vara en konkurrensfördel. Alla komiker man pratar med är ganska less på att det är såhär.
Min yrkesbana dalar när det gäller professionalism. Började som konsult: osexigt, men proffsigt. Sen reklamare: lite sexigare, oproffsigt. Sen TV: jättesexigt, extremt oproffsigt. Varför ser ekvationen ut så?

Såja, imorgon ska jag mingla med branschen. Kram på er!

PS. Dom som jag ska jobba med närmaste året kan känna sig lugna. Ni är bäst! DS.

Inga kommentarer: