fredag 28 september 2007

Premiär på Glashuset!

Petra och Anna körde sin double act och varsitt set stand-up i första akten. Det var lysande. Soran upp efter paus och han körde ungefär samma stabila tretton som på stand-up galan. Man kan hata honom lite för att han är så bra efter ett år. Linn var snäll nog och hjälpte mig med ljudet, så hon fick köra en sjua också. Hon är som senaste avsnittet i Studio 60. Den svarte komikern som Simon och Matt inte var på The Improv för att titta på, men den som dom anlitar för att göra till en författare. Ni fattar vad jag menar. Ni som har sett. Kul!

Hasse avrundade kvällen med säkra 35. Han hade slängt in lite nya grejor och precis som i somras gillade jag sopnazisten och trafikpolissågning.

Med min egen insats är jag rätt nöjd. Var rätt nervös. Det var en månad sen jag körde.

[Ja, så hade det kunnat låta, men premiären blev faktiskt inställd. Två pers. från Värmdö Magasinet var dom enda som hade bokat vid onsdag lunch. Krögaren bad mig ta beslutet och jag ställde in. Glashuset är mycket bra med över hundra pers i lokalen. Med 20-30 pers är det rentav plågsamt. Bokningsläget dom andra kvällarna ser betydligt bättre ut. Hade mina 20-30 stammisar redan sett Petra & Hasse i somras? Man kan analysera ihjäl sig. Det här var första gången vi annonserade i NVP dessuom :-)]

PS. För övrigt ska jag spara det här referatet till en annan gång. Det kommer funka då också.

Inga kommentarer: