lördag 8 september 2007

Hip hop '89-'99

Nu när Schyffert ökat mina bloggbesökare med 10% (tack för det H.) genom att länka är det bäst att jag hakar på. Jag gillar hip hop från 90-talet. Dels var jag yngre då, dels så är det precis som Schyffert skriver bättre när det är sämre. Kan uppskatta hip hop nu också (Ghostface Killahs "Back like that" är min favorit i bilstereon), men det blir liksom lite överproducerat. Lite som den där labeln i USA som har beslutat sig för att släppa välproducerad punk. Eh?

När min lista som jag slarvade ihop till Schyffert nu blir synad är det bäst att tipsa om fler 90-talsidoler. Kom direkt att tänka på Dr. Octagon. En fantastisk artist: inlåst på psyk en gång eftersom han trodde att han var en parkeringsautomat.
Hans låt "3000" är grym! Hittade inte den på Youtube, finns säkert på iTunes.

Jag paste:ar "Blue Flowers" från samma platta istället. Plattan kom 1996.
Hipidihop!


[paste:ad fel video innan, sorry...sjuk man det där]

Inga kommentarer: