tisdag 11 september 2007

Kvarteret Skatan på TV

Såg Kvarteret Skatan på TV i lördags (istället för fotbollen, som jag hoppade in i sen.)

Jag var på premiären på Rival och tyckte det var riktigt bra. Se vad jag skrev på min gamla blogg.

TV-versionen kändes jätteseg. Borde klippts ner till en timme. Det blir alltid så med LIVE-grejor som ska visas på TV. Först tyckte jag synd om Skatan-gänget som hade lyckats pricka in en krock med vårt kära landslag när dom väl hade fått en singellördag primetime som sändningstid. Nu är jag glad för deras skull att så få som möjligt tittade.
Det jag skrev efter premiären stämde i TV-versionen. Svenne, Tord & Paul och avslutningssketchen var roligast. Men det var inte kul på TV.

Min svärmor som är bäst i världen på att tippa om ett TV-program blir en succé eller inte hade inte roligt. Det är inte bra. Hon borde konsulta. Produktionsbolag skickar sina piloter till henne för dyra pengar och får sedan domen. Hon har alltid rätt. Det skulle vara värt det för dom. Jag kan förmedla kontakten. Mot en avgift.

Inga kommentarer: