fredag 2 oktober 2009

Bra på Talk och långt hem

Det var tredje gången för mig på Talk Comedy. Brukar vara mer folk. Ikväll var det fullt på alla sittplatser, men bara ett fåtal i baren. Men det var ändå hur kul som helst. Jag gillar också lokalen. Gillar hotellets stora utrymmen så att man kan gå undan lite och peppa för sig själv.

I första akten gjorde alla bra ifrån sig och där fann vi en debutant som hette Martin, Martin Skeppstedt, Pernilla Hammargren, Anders Sparring och Cecilia von Strokirch.

Efter paus gick jag upp och körde en kvart, var det tänkt. Klockade faktiskt med mobilen i bakfickan och det visade sig att jag körde 16,5. Oproffisgt, men jag skyller på att jag var tvungen att snacka med några i publiken också.

Jag hade kul och fick verkligen publiken att skratta och applådera. Wobblade i några rutiner, men för det mesta höll jag bra styr på giget.

Anders Celin rundade sedan av kvällen och det var roligt att se honom. Det var länge sen sist. Han gick fram och tillbaka över den där gränsen ni vet och jag skrattade under tiden.

Drog direkt när kvällen var slut, eftersom det är en bit hem. Men ibland är jag glad att jag bor ute i skärgården. I bilen hem kommer jag alltid på några skämt. Det är som att man fortfarande är lite hög på adrenalinet. Satte mig vid datorn och ska skriva ner en grej nu.

Sov gott!

Inga kommentarer: