söndag 25 oktober 2009

Norra Brunn igår

Hade middag med goda vänner hemma, men stack iväg mitt i vinpimplandet (som jag iakttog avundsjukt). Jag skulle vara konferencier och inleda med en tia i varje akt. Det var länge sen jag brydde mig om publiksnack när jag körde stand-up, förutom när det gäller häcklare som jag i allmänhet älskar att hantera. Men eftersom jag konfade på Brunnen kände jag att det förväntades av mig. Fick till några ganska lyckade poänger och är väldigt nöjd med själva konfereciersinsatsen. Det blev dock ett problem att växla över till material. Jag hade skratt hela vägen, men det blev inte riktigt samma intensitet som jag är bortskämd med nuförtiden.

I pausen fick jag några lappar från publiken om att skämta om födelsedagsbarn etc. Normalt sett brukar sådant vara pest, men det fanns så mycket humor i lapparna igår, så jag tog allihop. Det blev lyckat.

Nyttigt att konfa. Ett tag sen. Och Peppe sa att man kände att jag hade jävligt kul på scenen. Det hade jag verkligen.

Första akten innehöll förutom mig Marika Carlsson. Hon gjorde det som vanligt fantastiskt med sina gestaltningar och sin skämttäthet. Kul!

I andra akten hade Melody "Weekend rookie spot" och gjorde det bra. Hon är verkligen en härlig människa! Och det tyckte jag redan innan hon sa att jag hade blivit smal och hade snygga byxor.

Avslutade gjorde Soran Ismail. Om Soran vill jag säga såhär. Han ägde publiken på ett sätt som jag sett väldigt få gånger. När Batra avslutade säsongen ute på Glashuset hade han en sån kväll. Ni vet när Soran känner att han inte behöver göra något utan publiken skrattar bara han ställer en fråga i sitt publiksnack. Han var väldigt bra och skrev mycket riktigt på sin twitter att det var topp tre någonsin på Brunnen.

I sann anda av lördag på Norra Brunn avlustades kvällen med pasta i köket.

Sen drog jag över till Storstad och träffade mina häftiga regissörspolare och sen vidare till Olssons och träffade Råland Ulvselius och Ola Norén. Mycket roligt skvaller och som alltid kul att prata med begåvade och roliga människor.

Inga kommentarer: