fredag 9 oktober 2009

Gårdagen

Grym kväll på Golden Circle igår. Fullsatt ocn kul. Palm konfade med den äran som vanligt och först ut efter honom var Ströbaek. Han kastade sig ut. Utan fallskärm. Tog sen med flit ner stämningen innan jag skulle på. Det drog jag nytta av. Sen inledde jag helt ok och fick sedan igång trycket i lokalen. Nöjd. Nour presenterade jag sedan som den komiker jag skrattar mest åt och fan vad rolig hon var. Nu måste hon dubbla sin scentid bara.

Paus och sen skulle jag äntligen få se multidiagnosen Hanna Danmo. Hon var så jävla rolig. Bra, smarta skämt och dessutom var hon bra i stunden. Publiken skrattade åt allt. Palm gav henne betyget 99-100. Det är hans procentsats för skratt under gigget. Nour tilldelades 90-100 och jag fick 80-100. Palm gav sig själv 70-86. Vad övriga fick är okänt.

Betnér (eller Bertnér, som jag hörde en i publiken säga) sydde ihop kvällen med en mycket rolig timme. Visst bitvis var det lite work in progress, men andra nya rutiner, som pungvaxningen, är redan klassiker.

Efteråt snackade vi skit i logen tills Mackan slängde ut oss. Otroligt rolig kväll.
Tack alla.

Golden circle har så många element som gör scenen till ett måste. Gå dit! Det vore tråkigt om det här inte blev en långlivad klubb.

Inga kommentarer: