söndag 11 oktober 2009

Pre-game och Parken

Igår flög Martin Soneby och jag till Malmö och uppträdde på en pre-gameshow i VIP-loungen på Swedbank Stadion. Det var en jäkla massa människor där och vi skulle gå på redan vid 16-tiden, vilket kändes bra. Då slapp vi den värsta fotbollsfyllan.

Sladjan höll i showen. Han är en trevlig prick för övrigt och oj vad han kan förmedla mycket information på kort tid. Inte bara när det gäller fotboll. Tror jag fick hans livshistoria över en grogg på ungefär en minut senare i Malmönatten.

Showen innehöll intervjuer med Marcus Allbäck, Ronnie Hellström, Glenn Hysén och Patrik Andersson, vår grej och Bo Kaspers orkester som körde tre-fyra låtar.
Vi fick till det bra och arrangören var supernöjd. Efter vår insats kunde man plötsligt bli nervös över landskampen istället.

Vi hastade iväg till bussarna och tiden innan match umgicks vi med Patrik "Bjärred" Andersson och en liten stund med Nisse Hellberg. Det är stort för en Malmöpåg. Blev väldigt förtjust i dom båda nu när man träffade dom som personer och inte som "MFF-legenden" eller "Wilmer X-sångaren".

Som ni vet var det en skitmatch för Sveriges del, men om jag ska vara sådär storsint så kan jag nog säga att det ändå var en upplevelse att vara på Parken. Det är en häftig fotbollsarena och jäklar vad danskarna håller tryck. Om dom vill.

Hade nöjet att se matchen bredvid Glenn Hysén (också trevlig)och jäklar vad han inte gillade varken Zlatan eller Lagerbäck. Det var underhållning bara det.

Det här var en resa som öppnade många dörrar kändes det som och jag vill verkligen tacka dom otroligt trevliga arrangörerna på Steve Perryman Sports Travel! Och så vill jag tacka Soneby som tyckte att jag behövdes.

För övrigt känns Erik Hamrén hetast som efterträdare till Lagerbäck just nu. Vem tycker ni?

Inga kommentarer: