söndag 1 mars 2009

Big Ben berusad och liljevit besvikelse

Mitt kära Tottenham mötte världens bästa lag Man Utd i ligacupfinalen idag. Jag såg tillställningen på TV i sällskap med 120 tottenhamsupportrar. Matchen gick till straffar. Tottenham dog med stövlarna på. United vann inte en helt rättvis seger. Hursomhelst gjorde nervositeten att jag hinkade öl från kl. 15 till strax innan 19. Det är en dålig uppladdning för ett stand-up-framträdande.

Väl framme på Big Ben ser jag att jag är i andra akten, vilket nog var bra. Jag testade begränsat med nytt material med tanke på omständigheterna. Det gick nog helt okej, men inte tillräckligt bra för att jag ska lockas av att uppträda onykter. Men som jag sa till publiken "man ska inte uppträda berusad - för betalande publik"

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Johan, jag måste faktisk säga att världen behöver fler fulla komiker! Det sägs att humor är ett tecken på intelligens, oräkneligt många svåra situationer har blivit utklurade med hjälp av alkohol! Som de säger här på Nya Zeeland "A bottle a day keeps the doctor away!"