fredag 27 mars 2009

Dum Spiro Spero + Sparring

Jag saluterar denna klubb igen. Mycket bättre än på KGB. Dom lite namnkunnigare komikerna i startfälten på Sodra bar gör nog också att folk fuskar lite mindre. Det skrivs verkligen nytt material på ämnena. Och när publiken märker att det är så, blir dom också välvilliga. Jag hade väldigt kul. Tar jag med mig en del skämt från ikväll till morgondagens headlinerinsats på Talk Comedy, Rica Hotel i Älvsjö. Kul när det blir så.

Snackade lite med alla innan jag stack hem. Bland annat Henrik Blomquist (som uppträdde) som var i sällskap med Anders Sparring (som inte uppträdde). Jag såg Anders namn på Big Bens körlista härförleden och kunde inte placera var jag hade sett det förut. Men sen såg jag det rulla förbi i dotterns Spöket Laban-film (en av dom nya som Maria Lundqvist speakar). Anders har skrivit mycket av det bästa som gjorts i barnTV senaste åren. Wikipedia säger exempelvis Allram Eest, Höjdarna och Hotell Kantarell. Respekt.

Och till sist: tack Erik, Agneta och Linn för att jag har fått vara er klubbs lilla hustomte den här säsongen. Jag odlar min superkraft hos er.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Respekt själv, du var väldigt rolig på Dum Spiro
Roligast

mvh
Anders Sparring
(som INTE har googlat på sig själv)

Anonym sa...

Det är vi som ska tacka! Tack! //DSS