tisdag 24 mars 2009

Den digitala fejan

Det är både skrämmande och spännande det här med alla sociala nätverkstjänster som finns. Jag anser att man kan delta i den mån man vill och det är ju bra. Kan dock konstatera att det lönar sig att vara duktig. Sen jag synkade ihop en så banal sak som mina statusuppdateringar via ping.fm så har trafiken till bloggen ökat med ett 70-80 unika besökare om dagen.

Så bloggen är inte alls död till förmån för microbloggen. Det gäller bara att få ihop det.

Det kändes som att media började skriva om twitter för tre veckor sen. Men jag kanske märkte det för att jag själv "gick med". Ungefär som när mamma hade en Honda Civic när jag var liten. Plötsligt såg jag väldigt många fler Honda Civic.

Jag har dock svårt att se att någon ska vara lika underhållande på twitters 140 tecken som Kalle Lind är i sin blogg. Där han för övrigt använder väldigt många tecken.

1 kommentar:

mia sa...

Att minnas och att uppmärksamma. V 17 kommer jag ha en tävling, det gäller att vara bäst på att måla häftiga bilder i paint. Alla biddarag är vilkomna att skickas till min mejl men bara de lämpliga publiceras i bloggen. Bilden som fått flest kommentarer söndagskvällen V.17 23.59 få ett fint pris. Skicka ditt bidrag till miajunnogelin@hotmail.com.

http://miajunnogelin.blogspot.com