lördag 21 mars 2009

Nähä

Avsnitt 2 av Grillad var inte särskilt jättebra det heller. Jag tyckte alla komikerna var ganska bra, men programmet var ändå inte bra. Visst, stämningen var betydligt bättre i studion, men det där lyftet uteblev.

Formmässigt haltar det. Klaffar är bara förnamnet. Man samlar på sig ett motstånd.

Det överbandas till ett program som ingen vet hur man ska klippa. Allra minst aning har dom som arbetar med programmet eftersom det dessutom verkar Stalinklippas från Stockholm. Var blev det fantastiska Malin Berghagen-skämtet av, det som Mårten Andersson och Alex Schulman bloggade om?

Kan det vara så att SVT köpt ett program som dom inte vågar köra fullt ut. Varför inget självförtroende, SVT?
Och då vill jag inte ha roastskämt som är effektsökeri, men om det är grovt OCH roligt är det väl bra? Det är liksom det det går ut på.

Men låt mig säga igen för att undvika missförstånd: Mårten, Josefin, Alex, Peter, Ankan, Thomas: jag tyckte ni var roliga. Jag blev sjösjuk och uttråkad bara. Inte ert fel. Det är helheten som inte finns där.

Avslutningsvis: är det någon i Danmark som tjänar pengar på det här som ”format”? Den personen är isåfall ett geni.

7 kommentarer:

Anonym sa...

"Extra, extra & CO"

Johan S sa...

Och när är DU med Kristoffer?

Anonym sa...

Det kändes lite för uppenbart att alla skulle skämta om kokain tycker jag. Och Alex Schulmans tänder.

Får väl kompensera min besvikenhet genom att loopa Silverman istället.

Fritte Fritzson sa...

Läser du inte expressen?

http://www.expressen.se/nyheter/1.1504805

Annars kan du se det här:

http://svtplay.se/v/1488182/grillad/anders_johansson_forklarar_det_exakta_sambandet_mellan_lill-babs_och_nojessverige

Redaktör Slätt sa...

Anders krävde att det klipptes bort. Inte mitt beslut. Kolla min blogg så hittar du det där.

Anonym sa...

Men... jag skrattade skitmycket åt detta avsnitt av Grillad. Tyckte det var mycket som höll bra nivå.

Johan S sa...

Jag tycker verkligen det jag skriver: Mårten var bland dom bästa sett över två program, Schulman bättre än vad jag trodde, Josefin stack ut i sin leverans på ett jäkligt positivt sett bra gjort, Ankan var sämre vad jag förväntade mig av honom (han är en av dom roligaste människorna jag känner så han var ändå kul så klart) och Wahlbeck var bra.

Efter 15 minuter tyckte jag programmat lovade gott, men när vi stod där vid programmets slut tänkte jag: "vad dåligt det var".

Programmet har formmässiga problem och det tynger ner humorn.

Så är det.