lördag 21 mars 2009

Var fan är mina tittarsiffror?

Jag är på riktigt nyfiken på hur dom stora tittarmassorna rör sig. Det är ofrånkomligen så att det är siffrorna som betyder något i dagens TV-värld. Synd eftersom smala program oftast är bäst.

Ikväll är det hursomhelst tävling på bredden:
Vem kommer vinna slaget om lördagstittarna: TV4:s Robinson 2009 eller SVT:s Babben & co och Var fan är min revy?

Svårtippat, men jag tror det är fördel Babben. Nyfikenheten kring Robinson borde vara stillad även om TV4:s ihållande strategi med påkostade och välkörda trailrar lär ge miljonpublik.

Jag såg inte ”Var fan är mitt band?” men det var visst bra. Titeln lovar inte så gott för den här säsongen, men Grimberg/Palmlöf är tävlingsmänniskor så det kan säkert bli bra.



Sen en grej till bara:
Komikerpanelen i program 1 av Babben & Co består av Ola Forsmed, Göran Gabrielsson och Tommy Körberg. Satsningen är rätt. Lördag 20.00. Göran fick flest att spricka förra säsongen. Ola Forsmed kommer att ta publiken med storm när han går lågt. Nä, jag är inte ironisk. Fint så långt. Men jag tycker man ska värna titlar lite grann. Kalla inte Tommy Körberg för gästkomiker. Snälla. Han är lika mycket komiker som jag är sångare. Det säger inte litet det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är klart man kollar på SVT. Robinson är ju bara något gammalt som dras upp igen, alla kanaler har väl snart haft den smörjan. Humor går helt klart före pakter och svältande Robinsdeltagare!

Marcus Johansson sa...

"Var fan är min Revy" var rolig.

Tack för TV-tipset!

Anonym sa...

mina egna gallupundersökningar visar att de flesta svennebananerfamiljer runt 50 och uppåt valt robinson.

de började se babben men så gjorde babben och redaktionen den onödiga tankevurpan och teasade robinson i öppningssnacket av babben. varför? helt vansinnigt. då knäppte många över för de blev nyfikna på robinson.

tror att skavlans nivå bli svår att nå upp till även om det inte är riktigt i samma seriösa genre. snygg lineup rent tv-redaktionsmässigt tänkt.

som sagt, robinson drar nog längsta strået. om inte flertalet växlade tillbaka till babben efter den katastrofala robinsoninledingen.

missade ugglan,

tjohej från matt